L5963 – 2 przetwornice DC/DC, regulator LDO, klucz tranzystorowy.
L5963 zawiera dwie synchroniczne przetwornice obniżające napięcie (step-down), regulator liniowy LDO oraz tranzystor przełączający (high-side driver)
Układ może być podłączony bezpośrednio do obwodów zasilanych z akumulatora pojazdu. L5963 zawiera monitor napięć (voltage supervisors). Dwie przetwornice DC-DC mogą pracować niezależnie lub mogą synchronizować się z zewnętrznym zegarem. Wyjścia PWM DC/DC mają przesuniętą fazę o 180°. Wysoka częstotliwość robocza pozwala na redukcję zakłóceń AM i FM i zastosowanie małych i tanich indukcyjności i kondensatorów.
To rozwiązanie znajduje zastosowanie w segmencie samochodowym, gdzie wymagane jest zabezpieczenie przed rozłączeniem napięcia i szeroki zakres napięć wejściowych. W przypadku zastosowań które wymagają użycia radiatora, dostępna jest opcja „slug-up”. W stanie czuwania urządzenie gwarantuje bardzo niski pobór prądu (25 μA przy -40C <T <85C).
Główne cechy:
- Dwie przetwornice DC/DC:
- Dwa zsynchronizowane regulatory napięcia (step-down)
- Szeroki zakres napięcia wejściowego (od 3,5 V do 26 V)
- Wbudowane klucze przełączające NDMOS
- Minimalne napięcie wyjściowe: 1V
- Prąd maksymalny 3,0A
- Częstotliwość pracy 250 kHz
- Zintegrowany soft-start
- Niezależne zasilanie
- Przesunięcie fazy wyjściowej PWM o 180 stopni
- Sygnał Power Good
- Napięcie wyjściowe programowalne z zewnętrznego dzielnika rezystora
- Regulator LDO:
- Prąd maksymalny 250 mA
- Sygnał Power Good
- Klucz tranzystorowy (high-side):
- Maksymalny spadek 0.5 V przy 0.5 A
- Ochrona przed zwarciem do masy i akumulatora, utratą masy itp.
- Programowalna ochrona przed zbyt niskim napięciem
- Próg podnapięciowy ustawialny poprzez dedykowany pin (VDIN)
- Niezależna ochrona termiczna wszystkich regulatorów
- Niezależny limit prądu dla wszystkich regulatorach
- Bardzo niski pobór prądu w stanie czuwania
Więcej informacji:
http://www.st.com/en/automotive-analog-and-power/l5963.html